میزکار
میزکار بالاترین سطح سازماندهی در سامانه است که به شما امکان میدهد پروژهها، تسکها، آبجکتها و سایر فعالیتهای تیم را در یک محیط متمرکز مدیریت کنید. هر میزکار میتواند شامل چندین پروژه باشد و برای تیمها یا اهداف مختلف (مثلاً دپارتمانهای شرکت یا مشتریان خاص) استفاده شود. برای هر کاربر تایید شده در سامانه یک میزکار و یک پروژه پیشفرض ساخته میشود. کاربر میتواند در صورت تمایل میزکارهای متفاوت برای اهداف خاص ایجاد کند.
ایجاد میزکار جدید
برای ساخت میزکار جدید مراحل زیر را دنبال کنید:
مراحل ایجاد
-
پس از ورود به سامانه، در داشبورد میزکار، روی دکمه «ایجاد میزکار جدید» کلیک کنید.
-
اطلاعات زیر را وارد کنید:
1. نام میزکار: نامی کوتاه و معنادار انتخاب کنید (مثلاً «تیم توسعه نرمافزار» یا «پروژههای مشتری الف»).
2. توضیحات (اختیاری): توضیح مختصری درباره هدف میزکار بنویسید (مثلاً «مدیریت پروژههای اپلیکیشن موبایل»).
3. تصویر (اختیاری): یک تصویر آپلود کنید تا میزکار بهراحتی قابلشناسایی باشد.
نکات
· نام، توضیحات و تصویر میزکار را میتوان ویرایش کرد.
· کاربر میتواند میزکارهایی که خودش ایجاد کرده است را حذف کند.
· میزکار پیشفرض که توسط سیستم برای کاربران ساختهشده است قابلیت حذف ندارد.
مدیریت داشبورد میزکار
بعد از ساخت میزکار، در داشبورد میزکار تبهای پروژه، اعضا و دسترسیها را مشاهده میکنید.
پروژه
هر کاربر میتواند ذیل یک میزکار 5 پروژه بسازد. موارد مربوط به ساخت پروژه در قسمت مربوط به پروژه آورده خواهد شد.
در این قسمت میتوانید پروژههای ذیل یک میزکار را مشاهده و مدیریت کنید.
اعضا
در این قسمت میتوانید اعضای میزکار را مشاهده و افراد جدید را با داشتن username آنها به میز کار خود دعوت نمایید. برای کاربر یک دعوتنامه فرستاده خواهد شد و اگر قبول کند به میزکار اضافه خواهد شد. کاربرانی که وضعیت آنها «در انتظار پذیرش» است، کاربرانی هستند که دعوتنامه برای آنها ارسالشده اما هنوز قبول نکردهاند.
کاربران در بخش پروفایل خود در قسمت «دعوتنامهها» میتوانند دعوتنامههایی که از سوی سایر کاربران سامانه برای آنها فرستادهشده است را مشاهده و آنها را پذیرش و یا رد کنند. در این قسمت کاربران میتوانند مشاهده کنند که در چه میزکار و یا پروژهای و توسط چه کسی دعوتشدهاند. همچنین تاریخ دعوت و تاریخ پاسخ به دعوتنامه در این قسمت قابلمشاهده است.
دسترسیها
در قسمت مدیریت مجوزهای میزکار سه سطح دسترسی وجود دارد:
· مالک: کسی است که میزکار را ایجاد کرده است.
· همگروهی: افرادی هستند که به میزکار دعوتشدهاند.
· دیگران: افرادی هستند که عضو میزکار نیستند.
در سطوح دسترسی 5 لایه مجوز (permission) وجود دارد:
ایجاد،خواندن، بهروزرسانی، حذف و تعامل
- مالک میزکار میتواند به افرادی که عضو میزکار هستند هرکدام از مجوزهای زیر را اعطا کند:
- با مجوز خواندن، اعضای میزکار میتوانند پروژههایی که در آنها عضو هستند را مشاهده نمایند.
- با مجوز ایجاد ، اعضای میزکار میتوانند پروژههای متعدد ذیل میزکار بسازند.
- با مجوز بهروزرسانی، اعضای میزکار میتوانند مشخصات میزکار، سطوح دسترسی و مجوزها را کنترل و تغییر دهند.
- با مجوز حذف، اعضای میزکار میتوانند میزکار را حذف کنند، حتی میزکاری که که توسط اعضای دیگر ایجاد شده باشد.
نکات
· مسئولیت کامل تمام فعالیتهای کاربر در میزکار با مالک میزکار است. ازاینرو باید دقت و توجه لازم را در اعطای مجوز به هر کاربر را داشته باشد. سپیدور هیچ مسئولیتی را در قبال پیامدهای اعطای یک مجوز خاص به یک کاربر را نمی پذیرد.
· کاربران بهمحض اضافه شدن به میزکار (پس از قبول دعوتنامه) مجوز خواندن و تعامل را دارند.
· سطح دسترسی مالک میزکار غیرقابل تغییر است.
· مالک میزکار به این نکته توجه کند که اگر به کاربری دسترسی بهروزرسانی بدهد، آن کاربر میتواند مدیریت مجوزهای میزکار را کنترل و تغییر دهد؛ یعنی همسطح مالک میزکار قابلیت تغییر مجوزها را دارد.
· ذیل هر میزکار میتوان کلاً 5 پروژه ساخت، فارغ از اینکه چه کسی سازنده پروژه هست. یعنی اگر ذیل یک میزکار 3 نفر مجوز ایجاد دارند، اگر یک نفر 5 پروژه بسازد، محدودیت تعداد پروژه ذیل یک میزکار به سقف خودش رسیده و کاربران دیگر (حتی مالک میزکار) دیگر نمیتواند پروژهی جدیدی بسازد.